דאבל קליק / שרית פרקול

מעריב 21.3.2004

האינטרנט מפריע לחיפוש עבודה

job hunting

בהתחשב בכל אתרי חיפוש והצעת עבודה ברשת, ניתן היה לצפות שיהיה קל יותר למצוא עבודה דרך האינטרנט. אז זהו, שלא. בידיעה שהתפרסמה באחרונה באתר ה-CNN נכתב, שהאינטרנט דווקא מפריע למציאת עבודה.
לפי דו"ח שהתפרסם על ידי חברת כוח האדם האמריקנית צ'לנג'ר גריי & כריסטמס, מחפשי עבודה המכורים לאינטרנט אשמים, כנראה, במשך זמן האבטלה שלהם. בכתבה נאמר, על פי הדו"ח, כי מאז תחילת המיתון בארצות הברית, במארס 2001, משך הזמן הממוצע של האבטלה גדל ל-15.2 שבועות - 23% יותר מהמיתון הקודם, לפני עידן האינטרנט. לפי נתוני הדו"ח, בתקופה שבין יולי 1990 למארס 1991 נדרשו רק 12.4 שבועות בממוצע לחזור למעגל העבודה.
"מספר גדל והולך של מובטלים אמריקניים מבזבזים זמן בשיטוט בין 4,000 עד 5,000 אתרי חיפוש עבודה באינטרנט, מציפים אותם בקורות חיים, ואז מחכים לטלפונים. זאת נוסחה בדוקה לאבטלה מתמשכת", אומר ג'ון צ'לנג'ר, מנכ"ל החברה שפרסמה את הדו"ח.
נוסף על הארכת מאמצי חיפוש העבודה, האינטרנט גם מאט את תהליך גיוס העובדים מבחינת המעסיק, נאמר בדו"ח. 92% מהמגייסים מוצפים בקורות חיים בלתי רלוונטיים, ו-71% מהם אמרו כי רוב קורות החיים שקיבלו בתגובה לפרסום משרה באינטרנט לא התאימו לדרישות התפקיד.
עם זאת, בדו"ח נאמר שהאינטרנט בהחלט חולל מהפכה בדרכי חיפוש העבודה. העניין הוא, שמחפשי העבודה צריכים ללמוד איך להשתמש בו ככלי, במקום להסתמך עליו לחלוטין ולבזבז זמן יקר.
אז לפני שמתחילים להפיץ לכל עבר את הרזומה הבלתי מעודכן, עדיף ללמוד קצת את התחום. למשל, פורטל "פרנסה" (www.parnasa.co.il) מציע עצות לכתיבת קורות חיים, טבלאות שכר וטיפים לראיון עבודה, וגם בפורום "מחפשי עבודה" באתר תפוז
(www.tapuz.co.il) תמצאו קישורים של חברות השמה וכוח אדם, טיפים לראיון עבודה ועצות לשפצור קורות חיים ולשיגורן האפקטיבי. ואם עדיין לא מצאתם עבודה, לפחות תדעו שאתם לא לבד.



עצה לטרוריסט: תכתוב בלוג, יא טמבל

מעריב אינטרנט 16.3.2004

Heiko Hebig

בעל הרעיון הזה מדווח ביומנו גם על מסיבות פורנו קריוקי בברלין

"אני לא רוצה להקשיב לטיעונים שלך אחרי שהרגת עשרות או מאות אלפי אנשים חפים מפשע, בעיקר אם מעשי האלימות האלה שרירותיים, ואין סיכוי להימלט מהם", כתב ביומנו המקוון הייקו היביג, בלוגר מהמבורג, גרמניה, בפוסט שהתפרסם ב-13 במרץ.
"יכול להיות אפילו שהשגת תשומת לב, אבל איבדת את הקול הפוליטי שלך. אמינותך אינה גדלה בכך שתוכיח את יכולתך לפוצץ מכוניות, רכבות או בניינים. כמובן, יש לך עניינים דוחקים. כמובן, אתה מרגיש שהחופש שלך מוטל על הכף. כמובן, אתה אינך מאושר מהאופן שהדברים מתנהלים ואתה רוצה לשנות אותם. וכמובן, אתה מאוד, מאוד נואש.... אז יש לי חדשות בשבילך, מר טרוריסט. כל ילדון אינטרנט זב-חוטם כבר למד איך להשתמש באינטרנט כדי להשיג תשומת לב עולמית. הזבלנים האידיוטים של העולם הצליחו להפוך את גלולות הגדלת הפין למוצר ששמו נישא בכל פה. ואתה אומר לי שפצצות הן הברירה היחידה שלך? תפתח כבר יומן רשת ותתחיל לכתוב בלוג, יא טמבל".
הבלוגר הגרמני מדווח ביומנו המקוון גם על סוג חדש של מסיבות נושא בברלין: "פורנו קריוקי". במקום לשיר תזמורת בצורת יחד בליווי שירים מפורסמים, גונחים יחד עם סרטים כחולים. "יכול להיות מבדר. אני מתכוון לנסות את זה בפעם הבאה שאבקר בברלין", הוא כותב.
www.hebig.com

.

כתובת ישירה לדף זה: www.perkol.itgo.com/jobs3-2004.htm

Sarit Perkol internet pages


57